Cukormentes szilvás linzertorta

Receptünkkel fincsi szilvás linzertorta készíthető egyszerűen és cukor felhasználása nélkül. Igazán alakbarát, mégis mennyei sütemény.

Szilvaimádók figyelem!

Nincs is ennél finomabb módja a mennyei gyümölcs elkészítésének. Imádja a család apraja-nagyja. Fogyasztásával nem csak a napi rost-, de a fehérjebeviteledhez is nagyban hozzájárulsz. Ráadásul szükségtelen hozzáadni cukrot. Ízlésed szerint eritrittel, illetve egy kis mézzel könnyedén édesítheted.


Szeretnél elsőként értesülni friss bejegyzéseinkről? Itt feliratkozhatsz:


A nélkülözésmentes, mégis egészséges étkezés titka a jól megválaszott alapanyag.

Az őszi szilvaszezonra érdemes felkészülni, de télen fagyasztott szilvából, illetve kísérletezőknek akár egyéb gyümölcsből is jó választás lehet. Nagyon jó meglepi kollegáknak, családi összejöveteleken, de magunknak is egy-egy ebéd utáni desszert gyanánt.


MYyummy tipp:

ha kísérletezős kedvedben vagy, bármikor tesztelheted receptünket más gyümölccsel, akár fagyasztott gyümölccsel is!


Hozzávalók kb. 12 szelethez (egy szilvás linzertorta):

A tésztához:

A szilvatöltelékhez:

  • 350 g (vagyis kb. 12-15 db) szilva
  • 2 ek. méz 
  • fahéj ízlés szerint
  • 1 csipet só

Szilvás linzertorta elkészítése:

  • A tészta összetevőit kimérjük, alaposan összekeverjük, majd 3 órán át pihentetjük a hűtőben,
  • a tészta kétharmadát kinyújtjuk és kivajazott, kilisztezett formába helyezzük,
  • rátesszük a feldarabolt, mézbe és fahéjba forgatott szilvát,
  • a tetejére mehet a tészta maradék harmada,
  • a sütőbe tesszük és 180°C-on 30-35 percig készre sütjük.

Cukormentes szilvás linzertorta tápérték adatai:

Kiszámoltuk Neked, hogy ha eképp készíted el az ételt, akkor milyen tápérték adatokkal számolhatsz. A teljes elkészített mennyiség tehát kb. 12 szeletnek felel meg, így egy szelet kb. 88 g. Nincs is más hátra, mint elkészíteni és élvezni minden falatot. Egészségetekre!

Átlagos tápérték adatok 1 adag (88 g) ételben %RI*
Energia 1040 kJ/ 250 kcal 13%
Zsír 23 g 33%
– amelyből telített zsír 9,5 g 48%
Szénhidrát 19 g 7%
– amelyből cukor 10 g 12%
– amelyből poliolok 3,3 g
Rost 6,6 g
Fehérje 7,3 g 15%
0,30 g 5%
*RI: Tápanyagok beviteli referenciaértékei (felnőttek számára)


Kellemes #konyhaélmény-t kívánunk és finom, bűntudatmentes majszolást!

Bármilyen kérdés vagy észrevétel esetén, fordulj hozzánk bizalommal! Igyekszünk mihamarabb válaszolni. Elérhetőségeinket ITT találod.

Ha tetszett a cikk, nézz körül blogunkban, ismerkedj meg termékeinkkel, receptötleteinkkel amelyek passzolhatnak a személyes céljaidnak, és ha szeretnél értesülni exkluzív, friss tartalmainkról, kérj e-mailben értesítést!